CV

Peter Lund Drewsen

Jeg brænder for, at videreudvikle mig indenfor disse felter:
Usability, UX/UI deisgn, Grafisk design, Service design, Innovation, Ideudvikling Webdesign, App udvikling og Frontend Udvikling.

Lagerchef, HolmrisB8, Mar 2017

Daglig ledelse af 25 mand fordelt på 4 lokationer i Jylland. Jeg har været med til at implementere VMS system i HolmrisB8. Jeg har været med til at gøre Microbizz brugervenligt  for vores montører, samt undervist i brugen af Microbizz. Generelt har jeg undervist mine medarbejdere i de nye IT systemer, som vi gennem tiden har implementeret i firmaet. Jeg blev ansat pga min evne til at strukturere arbejdet, samt løse opgaverne på bedste vis samtidig med at jeg opretholder et godt arbejdsmiljø for alle ansatte.

Kompetencer

Grafisk Designer, Avant Denmark, Sep 2015

Hos Avant Danmark arbejdede jeg med flere aspekter. Jeg har i samarbejde med en kollega designet den hjemmeside, som de stadig benytter i dag. Den gamle hjemmeside fremstod rodet og uoverskueligt. den fik vi strømlinet, gjort tidssvarende og let at overskue og navigere på for kunderne. Jeg har designet layoutet til brochurer, bannere, plakater, annoncer mv. til tryk, print og digitalt brug. Jeg har skabt en synlig visuel identitet i produkterne så der ikke hersker tvivl om hvilke produkter der hører til Avant Danmark. Jeg har arbejdet med billedbehandling og skrevet tekster til brug i deres web shop. Jeg har endvidere stået for en stor del af deres marketing på email, da Avant Danmark ugentligt udsendte nyhedsbreve til deres kunder. Før jeg kom til sad de manuelt og udsendte nyhedsbrevet. Jeg fik introduceret dem til mailchip, hvilket blev måden det derefter blev gjort på.

Kompetencer

Medie konsulent for Broges Kafé & Deli, Mar 2015

Hos Broges Kafé og Deli har jeg arbejdet på at få gjort Broges Kafé og Deli synlig på de sociale medier. Jeg har arbejdet målrettet på, at få flere kunder/potentielle kunder ind på Broges kafé og Delis facebookside, samt oprettet en profil på Instagram samt på Google My Business. Mine tiltag har gjort at der er kommet markant flere der “synes godt om” Broges Kafé og Deli. Opslag fra Broges deles nu mere end tidligere og det skaber større synlighed for Broges. Jeg har lavet konkurrencer og givet kunderne en mulighed for at være med til at sætte retter på menukortet. Alt sammen noget der gør at kunderne får et mere personligt forhold til Broges. Det bliver DERES sted. Sideløbende med disse tiltag har jeg også holdt Broges hjemmeside ajour.

Mit arbejde hos Broges Kafé og Deli startede som en praktik, men efter endt praktikperiode er jeg fortsat involveret i Broges Kafé og Deli. Jeg styrer fortsat deres sider på de sociale medier samt holder deres hjemmeside opdateret.

Kompetencer

Medie konsulent for Webike, Jan 2015

Hos Webike var mit job at lave artikler til deres hjemmeside, så brugerne blev guidet i hvilke gadgets og hvilken beklædning de kunne have brug for i deres sport. Jeg brugte en del tid på at formidle informationer gennem billeder, da et billede ofte siger mere end ord. Billederne var til brug både i artiklerne og i Webikes webshop. Jeg lavede også Webikes nyhedsbrev samt vedligehold af deres hjemmeside.

Kompetencer

Praktik hos OOOJA, Aug 2013

Opgaven var at lave en prototype af OOOJA’s hjemmeside og teste den på brugerne. Efter testen rettes fejlene og der testes igen. Ved at teste gentagne gange fanges størstedelen af de fejl der måtte være. Ved at teste prototypen på denne måde skabes en iterativ proces, hvor brugerne er med til at co-create den grundlæggende ide for brugervenlighed på hjemmesiden. For OOOJA var brugervenlighed kodeordet. Deres hjemmeside fremstod ikke særlig brugervenligt og det resulterede i at brugerne fandt andre udbydere. Derfor ønskede OOOJA at få en hjemmeside, der kunne skabe en god oplevelse for deres brugere og samtidig øge deres ROI.

Det er utrolig vigtigt for mig, at skabe et bruger centreret design, hvor brugeren hele tiden er i centrum i form af cocreation, testning af produktet og at inddrage brugerne i produktudviklingsprocessen. Ved at opnå indsigter i brugernes behov og ønsker kan der skabes et bedre produkt. Brugerne får, via co-creation, et tilhørsforhold til produktet som skaber merværdi for både brugere og udbyder. Arbejdet med at skabe en prototype til OOOJA endte med at blive mit bachelorprojekt.

Kompetencer

Freelance, Maj 2012

Efter min praktikperiode hos Oursite, har Flemming der ejer Oursite og jeg holdt kontakt og han har brugt mig til diverse digitale opgaver samt design af hjemmesider.

Jeg er fortsat engageret i Broges Kafé og Deli, hvor jeg fortsætter det arbejde jeg gik igang med under mit praktikforløb. Endvidere er jeg blevet engageret i Algebekæmpelse.dk, hvor mit arbejde består i at gøre Algebekæmpelse.dk mere synligt på nettet samt på de sociale medier.

Jeg arbejder også på at designe den visuelle identitet for en kvinde der vil etablere egen fodplejeklinik.

Kompetencer

Praktik hos Oursite, Jan 2012

Jeg har været i praktik hos Flemming Heiberg i hans firma Oursite. I løbet af praktikperioden blev Oursite og jeg enige om, at min hovedopgave skulle være et redesign af Oursites hjemmeside. Oursite har, gennem hele processen, med at lave denne opgave, været den, der har bestemt hvordan produktet skal se ud. Det er jo ham der sidenhen skal leve af produktet. Produktet bør dog brugertestes, da det er vigtigt at fastslå om Oursites ideer til designet også tiltaler målgruppen. Tiltaler designet ikke målgruppen vil Oursites håb om at øge væksten i firmaet briste.

Grunden til, at jeg synes, et redesign af Oursites hjemmeside var en god ide, er at jeg synes det kunne være spændende at skabe et nyt design til et firma. Oursites hjemmeside trængte til en ansigtsløftning og et twist, der ville gøre siden mere indbydende og interessant for nye såvel som gamle kunder. Mine tanker i forbindelse med tilblivelsen af dette projekt var: Kan man skabe mere fokus på Oursite ved en stærk visuel identitet og et godt design? Kan mit design trække flere kunder til og øge væksten i Oursite?

Kompetencer