Projektet

Den Blå Planet

Rammerne for projektet

De studerende skal fokusere på at finde løsningen til at involvere børn/unge til at bruge appe’en når de kommer på arkvariet. Når gæsterne forlader arkvariet skal de tænke, at oplevelsen har været både fysisk og digital på en innovativ måde.

Det fysiske og virtuelle rum skal skærpes og der skal tænkes endnu mere ud af boksen end de elementer, som vi har nu. Vildere Augmented Reality… evt. noget Eye Tracking (hvor telefonen kan læse, hvor man kigger hen på skærmen) evt. fang fiskene med øjnene. Kunne være et Virtuelt rum inde på arkvariet, hvor mobilen bliver fjernebetjeningen til alt.

Der tænkes også et fiskespil (det klassiske fiskespil) ind i opdateringen, hvor man evt. kan spille mod “computeren” eller man kan udfordre sine venner. Dette som et sponsor element evt. fra virksomheden Thorfisk eller Glyngøre. Det kunne være fedt!.

Projekt detaljer

Projekt dokumenter

Fokusgruppen

Spiladfærd (mobile enheder)

Nuværende App

Co-Creation

Konceptbeskrivelse

En ældre målgruppe

I køen

Info ved akvariet

App'en

I køen

Spillet kan aktiveres allerede mens man står i kø og venter på, at komme ind. Man downloader spillet og opretter sig, som spiller. På en oversigtsplakat vælger man hvilket væsen man vil være. Plakaten viser nogle syltetøjsglas med frostet glas, der kun viser indholdet i glassene, typerne af væsner, vha. augmentet reality.

Mens man står og venter skal der være mulighed for at få ægget ud af glasset. Vha. tilt funktionen skal man føre syltetøjsglasset gennem en labyrint af forhindringer, hvis ikke man vil vente og få en blæksprutte til, at skrue låget af, når man kommer i på Den Blå Planet.

Ved de forskellige akvarier er der forskellige opgaver/udfordringer, der skal løses, for at få væsenet til at udvikle sig optimalt. Afhængigt af hvor godt man gennemfører banerne, får man nye elementer til sin figur eller nye bonus baner.

Spillet

Projektgalleri

Her kan du se billeder fra E-konceptet Den Blå Planet (Ideal Development)